ورود به حساب ثبت‌نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی «ورود به انجمن» کلیک کنید.





اگر فرم ثبت‌نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





نتایج: «1» تا «2» از «2»
  1. #1
    تاریخ عضویت
    2018/09/02
    نوشته‌ها
    14
    1
    کاربر عضو

    توضیح مصادره عقلایی بر تقدیم حاکم بر محکوم ص166 با توجه به مطالب ص -195 و 178

    بسم الله الرحمن الرحیم
    موضوع:توضیح و تبیین مصادرة عقلایی تقدیم حاکم بر حکوم (حکومت از اقسام جمع عرفی است!)
    نسبت و رابطه بین دو دلیل شرعی در بعض موارد حکومت است به این معنی که یکی از دو دلیل مفسر و مبین و به تعبیر ادق ناظر به دلیل دیگر است.این ارتباط و قرینیة که بین این دو دلیل موجود است از نفس متن یکی از دو دلیل که به ان حاکم می گویند مشهود است و نفس دلیل حاکم خودش بما هو می گوید:که من ناظر به دلیل دیگر هستم.
    اما سوالی که در این جا قابل طرح است این می باشد که چون رابطه حاکم و محکوم نسبت قرینه و ذی القرینه است و بین این دو در مقام دلات و مدلول تنافی رخ می دهد به چه ملاک و معیاری ما این نزاع را از موارد جمع عرفی دانسته وقائل می شوم که تنافی به ادله حجیت سرایت نکرده و تنافی و تعارض مستقر نمی گردد و دلیل حاکم را بر محکوم مقدم می کنیم؟
    در مقام پاسخ می توان این گونه بیان کرد که ما نیازمند پذیرش اصول موضوعه ای هستیم که وجدان به ان ها حاکم است و با پذیرش این قانون های نانوشته عقلایی می توان پاسخ سوال را داد.
    ان اصل موضوعه و مصادره عقلایی که به ان ملتزم هستیم این است که: هر چیزی را که متکلم به عنوان قرینه و موضح کلامش اورد با توجه به ان باید مقصود نهایی و مراد جدی انتهایی او ازمجموع کلام را تعیین کرد و ان مورد اعتماد و حجت است .
    بنابراین در مواردی که حکومت داریم نفس دلیل حاکم بما هو ناطق به این معناست که من در مقام تفسیر و نظاظرت به دلیل دیگر خهستم و قرینه بر تعیین مراد او هستم لذا وقتی قرینیت بالوجدان با نفس خطاب محرز گردید موضوع ان اصل و مصادره پذیرفته شده عقلایی محقق می گردد لذا دلیل حاکم ولو که منفصل هم باشد برای تقدیم خود بر محکوم نیاز به تحلیل و نکته جدید و پذیرش اصل موضوعه ی دیگری نیست زیرا به همین توضیح که گذشت وجه تقدیم روشن است.
    نعم .برای تقدیم خاص منفصل بر عام ما نیاز به پذیرش یک اصل عقلایی و مصادره ای دیگر هستیم چون دلیل خاص لسانی برای این که در مقام تفسیر و قرینه عام هست بما هو خاص ندارد.بل از باب قرینه نوعی مقدم می شود.
    باتشکر جلائی
  2. #2
    تاریخ عضویت
    2025/05/01
    نوشته‌ها
    90
    0
    کاربر عضو

    Top TAJIR4D Blog

    For the person asking about situs terpercaya slot online, situs slot via pulsa, aplikasi bermain slot, situs judi online casino, apa game slot, slot online terpercaya, situs slot ter, pragmatic play adalah, slot resmi singapore, tentang slot online, I highly suggest this cool tajir4d link alternatif info or permainan slot game, permainan slot online uang asli, slot sbo, slot menang, game togel slot, dapat kami, agen slot terbesar dan terpercaya, game casino slot, casino 100, situs rupiah, as well as this our site on login tajir4d advice not to mention situs slot, slot live casino, website slot terbaik, bersama slot, slot online terpercaya pg soft, situs menang, agen online, togel dan slot online, slot online pulsa telkomsel, situs slot online, as well as this listen to this podcast for tajir4d link alternatif site which is also great. Also, have a look at this awesome tajir4d link alternatif site as well as link togel dan slot, casino di, slot online adalah, situs togel slot terpercaya, dewa togel slot online, slot situs singapura, joker tembak ikan, nama situs togel terbaik, pasaran togel slot, live casino sbobet, together with this official statement on tajir4d link alternatif link not forgetting sites such as aplikasi slot game, bandar togel dan slot, judi slot terbaru, dewa togel online, situs agen toto, read review for not forgetting sites such as situs judi slot 4d, menang togel ratusan juta, daftar situs slot online, tembak ikan spadegaming, togel casino, for good measure. Check more @ Recommended Tajir4D Link Alternatif Info 96a07cf
نتایج: «1» تا «2» از «2»

موضوعات مشابه

  1. پاسخ: 1
    آخرين نوشته: 2025/05/06, 22:03
  2. بررسی ادله قاعده اصالة الصحة از دیدگاه امام خمینی و محقق نایینی و محقق خویی
    توسط سجاد نصیری در انجمن مسابقه علامه حلی مدرسه‌ای
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2019/04/20, 18:21
  3. پاسخ: 3
    آخرين نوشته: 2019/01/09, 17:20

مجوزهای ارسال و ویرایش

  • شما نمی‌توانید موضوع جدید ارسال کنید.
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمی‌توانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمی‌توانید پیام‌های خود را ویرایش کنید
  •