ورود به حساب ثبت‌نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی «ورود به انجمن» کلیک کنید.





اگر فرم ثبت‌نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





صفحه 1 از 2 12 آخرین
نتایج: «1» تا «10» از «20»
  1. #1
    تاریخ عضویت
    2017/11/28
    نوشته‌ها
    184
    15
    مدیر انجمن

    مقالات طلاب مدرسه امام کاظم علیه السلام، دوره خارج

    با سلام و احترام
    ضمن تشکر از شما طلاب محترم دوره خارج، لطفا مقاله سالیانه خود را طبق سه مرحله زیر به صورت «پاسخ به موضوع» در ذیل این موضوع ارسال بفرمایید.
    طلاب عزیزی که در زمان‌بندی ارسال مراحل سه‌گانه مقاله همکاری کنند در ارزیابی پایانی، ۵ امتیاز همکاری با مدرسه (از ۱۰۰ امتیاز) را دریافت خواهند کرد.
    جایگزینی ارسال پایان‌نامه به جای مقاله با مدت زمان بیشتر، مشروط به هماهنگی با معاونت پژوهش مدرسه و رعایت آیین‌نامه آن است.

    ارسال مقاله طبق سه مرحله زیر انجام خواهد شد:
    ۱. ارسال عنوان مقاله و طرح اجمالی آن
    (زمان اعلام‌شده تا 1397/12/15)
    ۲. ارسال پرونده علمی
    (زمان اعلام‌شده تا 1398/2/10)
    ۳. ارسال اصل مقاله
    (زمان اعلام‌شده تا 1398/4/31)

    البته لازم است به نکات زیر توجه شود:
    ۱ برای مرحله اول: در متن پیام، موضوع مقاله را تایپ کرده و فایل طرح اجمالی را به آن پیوست کنید.
    ۲. فایل طرح اجمالی مقاله به صورت خام به همین پیام پیوست شده که پس از دانلود، آن را در همان قالب Word تکمیل کرده و به پیام ارسالی خودتان پیوست کنید.
    ۳.
    برای مرحله دوم: در پیام جدیدی موضوع مقاله را در متن پیام تایپ کرده و فایل پرونده علمی را به آن پیوست کنید.
    ۴.
    برای مرحله سوم: در پیام جدیدی عنوان آن را به همراه چکیده و کلیدواژه در متن پیام کپی کرده و سپس اصل مقاله را به صورت فایل Word و ترجیحا با فونت M Mitra به پیام خودتان پیوست کرده و ارسال کنید.
    ۵. عزیزانی که فونت M Mitra را ندارند می‌توانند از پیوست همین پیام دانلود کرده و به فونت‌های ویندوز خود اضافه کنند.
    ۶. اصل مقاله که به صورت فایل پیوست در اینجا ارسال می‌شود فعلا تنها برای مدیریت قابل دسترسی است و پس از اصلاحات و ثبت اثر به نام خود دوستان برای دیگران هم قابل مشاهده خواهد شد.
    ۷. در صورتی که طلاب محترم، مقاله خود را ارسال کرده باشند سپس اصلاحیه‌های روی آن انجام بدهند تا ۲۵ خردادماه 1398 می‌توانند فایل اصلاح‌شده را مجدد ارسال کنند و همان زمان قبلی برای آنها ثبت خواهد شد.
    ۸. پس از تحویل مقالات به اساتید محترم، اصلاحیه‌های لازم به شما اعلام خواهد شد تا در طول ۱۵ و نهایت ۳۰ روز (متناسب با اصلاحیه‌ها) آنها را اعمال کرده و فایل جدید را در همین‌جا ارسال کنید.
    ۹. پس از پایان زمان اصلاح، مقاله شما ارزیابی نهایی و در پرونده پژوهشی شما ثبت خواهد شد.
    ۱۰. هر سال از برترین مقالات هر پایه متناسب با برگه ارزیابی که به همین پیام پیوست شده است تقدیر خواهد شد.
    ۱۱. زمینه چاپ مقالات برگزیده در نشریه مدرسه و دیگر نشریه‌های علمی فراهم خواهد شد.
    ۱۲. به مقالاتی که توسط خود طلاب عزیز، اصلاح محتوایی و ویرایشی شود و در نشریه علمی مدرسه (فقیهانه) چاپ شود «هدیه تألیف» تعلَق خواهد گرفت.
    (شیوه‌نامه مقالات نشریه فقیهانه، به همین پیام پیوست شده است.)
    ۱۳. اگر طلاب عزیز پرسش یا نظری دارند می‌توانند در بخش نظر (یا پرسش و یا درخواست) طلاب مدرسه طرح بفرمایند.

    از همکاری شما سپاس‌گزاریم.
    معاونت پژوهش مدرسه تخصصی فقه امام کاظم علیه السلام

    تصاوير پيوست شده تصاوير پيوست شده
    فايل هاي پيوست شده فايل هاي پيوست شده
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
  2. #2
    تاریخ عضویت
    2018/08/28
    نوشته‌ها
    90
    10
    کاربر عضو
    واکاوی حجیت اخبار تخییر در باب تعارض
    چکیده
    یکی از مسائل پر کابرد در علم اصول فقه ، بحث تعارض میان امارات است و مهمترین امارات نیز خبر واحد می¬باشد. اتخاذ موقف در این مسأله نیز از مبانی مهم اجتهاد است که در فقه ، اثر آن واضح است.
    در کتب اصولی برای علاج خصوص تعارض اخبار آحاد ، روایاتی اقامه شده که یک دسته از این روایات ، روایاتی است که برای اثبات قول به تخییر میان متعارضین اقامه شده. علاوه بر نُه روایتی که اصولیّون برای اثبات این نظر اقامه کرده¬اند ، ادعای استفاضه نصوص و اشتهار میان قدماء نیز شده است.
    ما در این مقاله علاوه بر افزودن مرسله شیخ طوسی (که در هیچ کتاب اصولی بدان استدلال نشده است) به مجموع روایات، اشکالات تمام دوازده استدلال را روشن کرده¬ایم و در نتیجه هیچ استدلالی برای قول به تخییر میان متعارضین باقی نماند.
    کلید واژه
    تعارض ، امارات ، خبر واحد ، اخبار علاجیه ، اخبار تخییر ، حجیت سند ، دلالت بر تخییر اصولی
    فایل‌های پیوست در انتظار مدیریت فایل‌های پیوست در انتظار مدیریت
  3. #3
    تاریخ عضویت
    2018/08/25
    نوشته‌ها
    202
    5
    کاربر عضو
    « بررسی صغروی و کبروی شرطیت احتمال تأثیر در وجوب امر به معروف»
    چکیده
    یکی از شروط وجوب امر به معروف، این است که آمِر احتمال بدهد که امرش در عاصی تأثیر گذاری دارد. برای این اشتراط، ادله ی عقلی و نقلی داریم. برخی فقهاء عدم احتمال تأثیر را مختص به صورت علم به عدم تأثیر می دانند و برخی شامل ظن به عدم تأثیر می دانند. قاعده ی اولیه در وجوب امر به معروف، در صورت شک در تحقق این شرط، عدم وجوب است. در صورت عدم تحقق این شرط، شاید امر به معروف از باب دیگری واجب شود.
    کلید واژه
    امر به معروف ، اشتراط، احتمال تأثیر ، ظن.
    فایل‌های پیوست در انتظار مدیریت فایل‌های پیوست در انتظار مدیریت
  4. #4
    تاریخ عضویت
    2018/10/13
    نوشته‌ها
    27
    2
    کاربر عضو
    چکیده
    در این مقاله درصدد بیان حدود و ثغور قاعده پر کاربرد لاتعاد هستیم یک سری مقدمات را ذکر می کنیم و بیان می کنیم مهم ترین دلیل این قاعده،روایات است که مستفاد از این روایات،صحت عمل است.
    در پایان می خواهیم بگوییم اینکه لاتعاد شامل عمد و عن علم می شود یا نه؟ به این نتیجه می رسیم که این کلام از حیث اثبات با ادله سازگار نیست پس اگر جزئی عمداً ترک شود عمل باطل است ولی آن جزء فراموش شده قابل تدارک باشد اگر چه ثبوتاً در برخی فروض قابل تصویر است.
    کلید واژه : اعد ، متعمد ، لاتعاد ، سنت، فریضه
    فایل‌های پیوست در انتظار مدیریت فایل‌های پیوست در انتظار مدیریت
  5. #5
    تاریخ عضویت
    2018/09/02
    نوشته‌ها
    14
    1
    کاربر عضو
    بررسی حجیت خبر واحد در مسائل غیر فقهی با توجه به معنای حجیت و تطبیق ان بر نظر ایت الله خوئی و علامه طباطبائی
    محمد جلائی1
    چکیده
    یکی از مسائل بنیادی در حوزه دین پزوهی، بررسی میزان حجیت نصوص شرعی می باشد و به هر میزان که دایره حجیت نص گسترش پیدا کند به همان میزان محدوده شریعت و دخالت شارع در زندگی بشر توسعه پیدا می کند.
    حجیت مطلق خبر واحد در نگاه بدوی،بدلیل تحقیقات و تلاش های خالصانه و جهاد گرانه علماء علم اصول بی نیاز از تحقیق پنداشته می شود و به زعم نگارنده، انچه سبب ایجاد چنین توهمی گردیده است وجود ادله ای است که علما در باب حجیت خبر واحد در امور فقهی،تبیین نموده اند ولیکن به سبب مشکلات موجود در اخبار غیر فقهی ، تطبیق ان ادله(حجیت خبر واحد در امور فقهی ) برحجیت خبر واحد در امور غیر فقهی دچار خدشه است و همچنین مشخص نکردن دقیق محل نزاع و خصوصیات اخبار غیر فقهی و رابطه ان ها با واقع سبب شده است که منازعاتی لفظی و بی روح اتفاق بی افتد. بنابراین نیاز به وجود تحقیقی پیرامون حجیت اخبار غیر فقهی(تفسیری ،طبی،تاریخی،....) و بررسی ادله مطرح شده و تعیین محل نزاع و خصوصیات این اخبار،مشخص و روشن می گردد. (ضرورت)(مساله)عدم حجیت اخبار احاد در امور غیر فقهی به عنوان منبع قابل اعتمادی برای کشف واقع ،نیاز به کاوشی دقیق دارد که انسان را از افتادن در دامن افراط و تفریط نسبت به حدیث محفوظ می دارد (فرضیه) این تحقیق با هدف شناخت حدود و ثُغور ادله و تبیین معنای صحیح از عدم حجیت اخبار احاد در امور غیر فقهی انجام شده (هدف) و نیل به این مَقصد در سایه تحلیل و بررسی ادله مطرح شده با گرد¬آوری داده¬های کتابخانه¬ میسّر است (روش) که نتیجه آن،عدم حجیت اخبار احاد در مسائل غیر فقهی است. (یافته)

    کلید وازگان : خبر واحد ، امور اعتقادی و تفسیری،حجیت ،امورفقهی ،تکوینیات،غرض تشریعی
    فایل‌های پیوست در انتظار مدیریت فایل‌های پیوست در انتظار مدیریت
  6. #6
    تاریخ عضویت
    2018/10/13
    نوشته‌ها
    27
    2
    کاربر عضو
    چکیده
    در این مقاله درصدد بیان حدود و ثغور قاعده پر کاربرد لاتعاد هستیم یک سری مقدمات را ذکر می کنیم و بیان می کنیم مهم ترین دلیل این قاعده،روایات است که مستفاد از این روایات،صحت عمل است.
    در پایان می خواهیم بگوییم اینکه لاتعاد شامل عمد و عن علم می شود یا نه؟ به این نتیجه می رسیم که این کلام از حیث اثبات با ادله سازگار نیست پس اگر جزئی عمداً ترک شود عمل باطل است ولی آن جزء فراموش شده قابل تدارک باشد اگر چه ثبوتاً در برخی فروض قابل تصویر است.
    کلید واژه : اعد ، متعمد ، لاتعاد ، سنت، فریضه
    فایل‌های پیوست در انتظار مدیریت فایل‌های پیوست در انتظار مدیریت
  7. #7
    تاریخ عضویت
    2018/09/01
    نوشته‌ها
    22
    2
    کاربر عضو
    مبانی تساقط و تخییر در اصل اولی باب تعارض
    چکیده:
    در این نوشتار بر این بودیم که مبانی قائلین به تساقط و تخییر در اصل اولی باب تعارض را تحلیل و بررسی کنیم. از این رو ابتداءً به تفاوت مبانی علماء نسبت به دلیل عام حجیت در امارات اشاره کرده و بیان کردیم که دو مبناي اساسی در این زمینه وجود دارد: قائلین به بناء عقلاء و قائلین به ادله نقلیه سپس با توجه به دو مبناي اساسی فوق شروع به بررسی اصل اولی در متعارضین کردیم. مطابق مبناي اول راه بسیار کوتاه بوده و به اندك زمانی به تساقط مطلق در مسأله میرسیم. لیکن طبق مبناي دوم بحث داراي فروعات متعددي میشود. از این رو در بدنه اصلی این نوشتار به تحلیل مبناي دوم و فروعات آن پرداخته شده است. در تفریع فروعات بیان کردیم که به حسب تقسیم ثنائی متعارضین به سه قسم کلی تقسیم میشود؛ متعارضین بالذات علی نحو التناقض، متعارضین بالذات علی نحو التضاد و متعارضین بالعرض. از این رو بدنه اصلی نوشتار به سه بخش اصلی تقسیم شد که در هر بخش حکم مسأله در هر قسم به صورت جداگانه تحلیل و بررسی گردید.
    در بخش اول که مربوط به متعارضین بالذات علی نحو التناقض میباشد به مناسبت به بیان شروط حجیت تخییریه نیز پرداختیم که در نتیجه آن به چهار شرط در مسأله حجیت تخییریه رسیدهایم.
    در آخر هر بخش نیز نتیجه بررسیهاي مربوط به آن را به طور خلاصه جمع بندي کردهایم.
    فایل‌های پیوست در انتظار مدیریت فایل‌های پیوست در انتظار مدیریت
  8. #8
    تاریخ عضویت
    2018/09/01
    نوشته‌ها
    22
    2
    کاربر عضو
    فایل ورد
    فایل‌های پیوست در انتظار مدیریت فایل‌های پیوست در انتظار مدیریت
  9. #9
    تاریخ عضویت
    2018/08/25
    نوشته‌ها
    202
    5
    کاربر عضو
    چکیده
    فایل‌های پیوست در انتظار مدیریت فایل‌های پیوست در انتظار مدیریت
  10. #10
    تاریخ عضویت
    2018/08/31
    نوشته‌ها
    153
    5
    کاربر عضو
    بسمه تعالی
    اصل اولی در متعارضین
    فایل‌های پیوست در انتظار مدیریت فایل‌های پیوست در انتظار مدیریت
صفحه 1 از 2 12 آخرین
نتایج: «1» تا «10» از «20»

برچسب‌ (کلیدواژه) این موضوع:

مجوزهای ارسال و ویرایش

  • شما نمی‌توانید موضوع جدید ارسال کنید.
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمی‌توانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمی‌توانید پیام‌های خود را ویرایش کنید
  •