لطفا به این سوالات جواب دهید.
۱. آیا مثال «اکرم زیدا» در جایی که زید مشتبه بین دو شخص است مثال برای خطاب تفصیلی است؟ چرا؟
۲. در فرضی که شخصی، فرد دیگری را حمل کند که می‌داند یا خودش یا شخص دیگری جنب است شیخ چند صورت تصویر کرده‌اند صورت‌های مختلف را شرح دهید طوری که تفاوت موضوعی و حکمی آنها با یکدیگر مشخص شود.
۳. در بحث خنثی مرحوم شیخ می‌فرمایند تعامل خنثی با دیگران و وضعیت او نسبت به احکام مختص به زن و مرد از قبیل خطاب اجمالی نیست. چرا؟
۴. در همان فرض تفاوت بین «و التحقیق هو الاول لانه علم تفصیلا بتکلیفه ...» با «مع انه یمکن ارجاع الخطابین الی خطاب واحد...» چیست؟ به نظر شما ارجاع الخطابین الی خطاب واحد صرفا امری انتزاعی است یا اینجا محمل دیگری دارد؟
۵. مساله جواز نظر زن به خنثی شبهه مفهومیه است یا مصداقیه؟ چه وجهی برای تمسک به عام در آن قابل تصور است؟ به طور کلی این قسمت از فرمایش مرحوم شیخ را نقد و بررسی بفرمایید.
۶. اصل عدم ذکوریت و عدم انوثیت را توضیح داده و جریان یا عدم جریان آنها در مساله را بررسی کنید.